zaterdag 13 april 2013

VRIJDAG 1 MAART 2013: Libourne - Saint-Astier - Mussidan

's Nachts om 3 uur het typische hondenintermezzo: Hercule en Juno die hun nacht uitstapje willen doen.
Om 8 hr wakker.
We genieten nog van een heerlijk ontbijt in het hotel.
Daarna rijden we naar de "longue durée" parking naast het station van Libourne waar we de auto de hele maand kunnen laten staan.
Een uur hebben we nodig om de karren ineen te vijzen en om al het gerief in de karren te krijgen.
Op het perron geraken we aan de praat met een man, wiens dochter in Den Haag woont en werkt. Een, niet zo jonge, Fransman die fan is van Free Souffriau en Arno!
Libourne - St Astier, waar we vorig jaar gestopt waren, is ongeveer 80 km afstand en 45 minuten in de trein. Een trein, die goed vol zit. Niet evident met 2 honden en 2 karren.
Rond 13 hr komen we toe in St Astier.
We vragen onze eerste stempel in het station van St Astier en we gaan op weg.
Het is warm weer.
De honden zijn in form. Ik een beetje minder.
Na een paar uur voel ik mijn huid al prikken op mijn voeten, voel ik het gewicht van de kar wegen op mijn heupen.
Rond 17hr, de eerste 20 km zitten er op, komen we toe in Mussidan.
Er is een camping langs het water die niet meer uitgebaat wordt, maar dat is geen probleem voor ons. Integendeel, de honden hebben vrij spel.
We zetten onze tent langs het water.
Er is een bank om te eten.
Er is een bakker en supermarkt in het dorp.
Er vliegen wel 4 - 5 enorme zwermen ganzen voorbij.
Om 19hr iedereen in de tent.
Het zal een koude nacht worden.












Geen opmerkingen:

Een reactie posten